Enerji verimliliği, bugünlerde nakliye oyununun adı. İşletme maliyetlerini düşürmenin yanı sıra, artan verimlilik genellikle daha az emisyon anlamına gelir ve çevre mevzuatına daha iyi uyum anlamına gelebilir. Son birkaç on yılda, şaft jeneratör sistemleri, gemi sahiplerinin ve operatörlerin şiddetli bir rekabet denizinde karlılık elde etmelerine ve bu suları gelecek nesiller için daha temiz tutmalarına yardımcı olmak için daha yaygın bir seçenek haline geldi.
Gemilerdeki şaft jeneratörleri, şebekeye güç sağlamak için ana motor tarafından çalıştırılır. Ana motorun hızı değişirken, yani gemi farklı hızlarda hareket ettiğinde veya ağır denizlerde pervane hızı büyük ölçüde değiştiğinde, ana şebekeye şaft jeneratörü tarafından sabit voltaj ve frekans sağlanmalıdır.
Sabit pervaneli gemilerde hız, pervane hızıyla belirlenir. Kontrol edilebilir pervaneler kullanılıyorsa, şaft hızı ve pervane eğimi, bu sözde birleştirici modda optimum pervane verimliliği elde etmek için aynı anda ayarlanır. Bu tür bir pervane ile bile, kombatör moduna iskeleden iskeleye izin vermek için değişken hız için frekans konvertörlü şaft jeneratör sistemlerinin kullanılması ekonomiktir.
Çalışma Prensipleri
PTO
Frekans konvertörlü şaft jeneratör sistemleri, değişken ana motor hızlarında şebekeye üç fazlı sabit voltaj ve frekans akımı sağlar. Şaft jeneratörünün kullanışlı hız aralığı, geminin operasyonel gereksinimlerinden tanımlanabilir. Örneğin, sabit bir sistem çıkışı ile ana motor hızının% 60 ila% 100’ü arasında bir şaft jeneratörü hız aralığı seçmek mümkündür.
Tüm şaft jeneratör sistemlerinin ortak bir yönü vardır: Şebeke için gerekli olan aktif güç ana motor tarafından üretilir. Bununla birlikte, şaftlı jeneratör, çeşitli konfigürasyonlarda ana motor tarafından düzenlenebilir ve çalıştırılabilir.
- Şaft jeneratörü, düşük hızlı ana dizel motor ile pervane arasındaki şaft hattına monte edilir. Bu konfigürasyon, stator ve rotor arasında büyük bir hava boşluğuna sahiptir ve ek yataklar olmadan, en sık kullanılan konfigürasyon olarak çok başarılı olduğu kanıtlanmıştır. Özellikle basit ve sağlamdır ve çok az bakım gerektirir. Diğer düzenlemelerin aksine, bu konfigürasyonda tasarım ve çalıştırma ile ilgili burulma titreşimi sorunları beklenmemektedir.
- Şaft jeneratörü, orta hızlı ana dizel motor ile pervane arasında düzenlenen bir redüksiyon dişlisi tarafından bir PTO aracılığıyla çalıştırılır. Bu, orta hızlı ana dizel motorlar için olağan ve uygun konfigürasyondur.
- Şaft jeneratörü, düşük hızlı ana dizel motor ile pervane arasındaki şaft hattına monte edilmiş bir tünel dişli ünitesi aracılığıyla çalıştırılır.
PTO/PTI/PTH
Ek şaft motoru çalışması için diyot doğrultucu, PWM dönüştürücüye benzer bir PWM doğrultucu ile değiştirilir ve sistem kontrolü buna göre uyarlanır. Bu konfigürasyonla motor çalışması şu şekilde sağlanır:
- Tahrik gücünü ve geminin hızını arttırmak için ana motora paralel takviye tahrik operasyonu
- Ana motorun arızalanması durumunda, ana motor olmadan acil durum tahrik tahriki olarak sırasıyla eve götürün. Bu mod için ana motorun kardan milinden ayrılması gerekir
- “Power Take In” modunun ayrıca, yardımcı jeneratör (ler) tarafından sağlanan ve bir WHRS’den bağımsız olan ana panodan beslenmesi de mümkündür. Özetle bu, yalnızca bir şaftlı jeneratör dönüştürücü kullanarak farklı üniteler arasında güç dağıtımında maksimum serbestlik sağlar.
PTO/PTI/PTH + Hybrid
50 Hz veya 60 Hz ile kıyı bağlantısı için şaft jeneratör sisteminin frekans dönüştürücü, kıyı frekansını geminin şebeke frekansına uyarlamak için kullanılabilir. Bu amaçla şaftlı jeneratör ile konvertör arasındaki bağlantı kapatılır ve konvertör kıyıdan beslenir (kablo makarası, devre kesici ve transformatör aracılığıyla). Bu konfigürasyon ile gemi, dünya çapında kıyı bağlantısı için tam esnektir.
PTO/PTI/PTH + Thruster
En yeni özelliklerden biri, şaft jeneratör dönüştürücüsünün itici ile entegrasyonudur. Ortaklarımızla birlikte şaft jeneratör sistemimiz, müşterilerimiz için genel operasyonel verimliliği ve maliyet tasarrufunu daha da artırmaktadır.
Daha fazla ayrıntı için lütfen aşağıdaki dokümanı inceleyin: